تعمیر سانترال

تعمیرات سانترال پاناسونیک و تلفن بیسیم و فکس

تعمیر سانترال

تعمیرات سانترال پاناسونیک و تلفن بیسیم و فکس

تعمیر سانترال

تعمیرات و تنظیمات سانترال پاناسونیک در محل تعمیر تلفن سانترال پاناسونیک tda 600 tda 200 tda 10 تعمیرات سانترال تنظیمات و نگهداری سانترال نگهداری خطوط تلفن و سانترال همراه برنامه ریزی تخصصی برای مدیریت و نصب خط های E1 , sip-trunk فکس سرور گزارش گیری از تماسها با جزییات کامل انها

پیوندهای روزانه

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حذف نویز تلفن

بسیاری از کاربران خط تلفن که به اشکال متفاوت  به عنوان یوزر با خط تلفن سر و کار دارند , حتما با نویز خط تلفن مواجه شده اند و بران شدند تا بتوانند برای حذف نویز به بررسی خط تلفن ساختمان و مسیر سیم کشی تلفن جستجو کنند.

در این قسمت به مواردی که نویز در خطوط ایجاد می شود می پردازیم

ابتدا سرخط را چک می کنیم و با جداکردن خطوط تا یوزر  دستگاه مورد استفاده را به ان وصل می کنیم در صورت ادامه ماجرا به مخابرات مراجعه می کنیم و مشکل راجویا می شویم

در صورت صحیح بودن یا سالم بودن به اصطلاح بدون نویز بودن ان با وصل خطوط به خط تلفن ساختمان از سالم و استاندارد بودن کابل و سیم کشی اصولی ان مطمئن می شویم

همین طور از اتصالات سیم خط تلفن که به هم وصل شده اندخط تلفن

در برخی موارد می توان به دستگاه های معیوبی که سرراه خط تلفن نصب شده اند نیز اشاره کرد که ممکن است سبب این اختلالات گردند.

شما می توانید جهت حذف نویز داخل ساختمان با ما تماس بگیرید تا مشکل نویز ساختمان شما را در کوتاه ترین زمان به حداقل برسانیم .



  • برق کش
  • ۰
  • ۰

نویز ADSL

بعدبررسی خطوط ADSL و چک کردن اونها دیده شده که اغلب خطوط تلفن  ، حتی اونهایی که نویز خیلی زیادی دارند باز هم از نظر سرعت سرویس اینترنت مشکلی نخواهند داشت.
در بعضی موارد مشکل قطع شدن سرویس اینترنت هست.قطع شدنی رو ما میگیم که بعد از خاموش شدن چراغ لینک مودم اتفاق بیفتد.

ارتباط اینترنت ADSL یک ارتباط فیزیکی و سخت افزاری  بین دو سر سیم هست که  امکان استفاده از سرویس اینترنتمی دهد. اطلاعات دراین مسیر حرکت می کنند همیشه هم سیگنال داریم و هم نویز. هرچه سیگنال نسبت به نویز بیشتر باشد سرعت اینترنت بهتر خواهد بود . این میزان رو با SNR یا نسبت اطلاعات به نویز اندازه گیری می شود. 



اولین کاری که باید انجام بدیم اینه که مودم رو مستقیما به سیمهای ورودی به ساختمان وصل کنیم. برای این کار باید سیمهای متصل شده به سیمی که از طرف شرکت مخابرات امده  رو قطع کنیم در واقع ارتباط ساختمان با خط تلفن ورودی رو قطع کنیم و فقط مودم رو به ان متصل کنیم .اگر مشکلمون حل نشد پس در داخل و سیم کشی مشکلی داریم. و اگر باز همونطور بود که اشکال از ورودی خونه تا مخابرات هست
مشکل نویز در ساختمان 2 دلیل دارد :
یا ارتباط دو سیم خط تلفن داخل منزل که سیم کشی شده هست مشکل دارند یا وسایلی که همزمان با مودم به خط تلفن وصل هستند این اشکالات یا نویز ها را بوجود می اورند.
در قسمت اول می توان به پایین بودن کیفیت سیم ، قطعی یا چند تکه بودن ، معیوب بودن  سیم و ... اشاره کرد.

در برخی مواقع اداپتور یا وسیله برقی به اشتباه داخل پریز تلفن زده می شود که می تواند نویز در خط تلفن یاADSL ایجاد کند.


سالم بودن نویز گیر ها یا اسپلیترها که سر راه قرار می گیرند بسیار مهم هستش و باید ان را چک کرد.

اما کلا خط نویز بیشتر به خاطر فاصله محل مودم تا شرکت مخابرات هست
اگه این فاصله بیشتر از 6 کیلومتر باشه معمولا ایجاد نویز میکنه
برخی از تلفنهای هوشمند بخاطر استفاده نکردن دیگران از ان خط نوعی سیگنال خاص به مدار سیم کشی خط ارسال می کنند که باعث ایجاد مشکل نویز خط تلفن می شود.
Attenuation dB
طبق استادنداردهای ارائه شده مقادیر نویز اینطور طبقه بندی میشن
20dB و کمتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت هست

20dB-30dB عالی
30dB-40dB خیلی خوب
40dB-50dB خوب
50dB-60dB ضعیف

 لوازم برقی پر مصرف نیز می تواند برروی نویز ADSL تاثیر بگذارد


  • برق کش
  • ۰
  • ۰

حذف نویز

جهت حذف نویز خط تلفن یا خطوط انتقال اطلاعات مخابراتی بایستی از نویز گیر استفاده نمود

نویز باعث کندی رد و بدل شدن اطلاعات و صدای انالوگ می شود که حذف ان باعث افزایش حداکثری سرعت اطلاعات و صدای انالوگ شده

نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند و باعث کندی سرعت یا قطعی سرویس میشود.
نویز به دو صورت وجود دارد :
- نویز به صورت شنیداری بر روی گوشی خط تلفن .
- نویز برروی خط تلفن اینترنت یا خط تبادل اطلاعات که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری بر روی گوشی  خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر یا تفکیک کننده است.

تعویض باکسهای تلفن و خطوط ارسال اطلاعات بخاط فرسودگی و مناسب نبودن نفوظ رطوبت به داخل ان نیز دیگر موارد خذف نویز میباشد
درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از:
دستگاه‌های برقی

سیم‌کشی نامناسب خط تلفن و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با کابل های برقخط تلفن
نزدیک بودن  گوشی موبایل به مودم اینترنت
همچنین تعویض کابل خط تلفن قدیمی با کابل خط تلفن استاندارد و مناسب (شیلد دار) سبب  کاهش (حذف نویز) می شود.


  • برق کش
  • ۰
  • ۰

اسپلیتر خط تلفن

اسپلیتر چیست؟


اسپلیتر یا نویز گیر دستگاهی برای جدا کردن صدای انالوگ و اطلاعات  از یکدیگر است.دستگاهی  کوچک که یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای خط تلفن ومودم ADSL دارد.
 برای همین این دستگاه را برای  جلوگیری از اختلال در این  دو (اینترنت و تلفن)در حالتی که نیاز به تلفن ندارید بنابراین می توانید از اسپلیتر استفاده نکنید

و مودم مستقیم به خط تلفن وصل نمایید.

در اصل اسپلیتر برای جلوگیری از نویز خط تلفن ناشی از ارسال اطلاعات که از دستگاه  مودم یا ارسال کننده ارسال می شود استفاده می شود.

در تلفن سانترال اسپلیتر بر روی خطوط ورودی سانترال قرار می گیرد تا  سبب رفع نویز در تمام خط ها که به تلفنهای متفاوت متصل هستند شود.


  • برق کش
  • ۰
  • ۰

نویز خط تلفن : عواملی که چه از لحاظ القایی چه از لحلاظ فیزکی یا امواج سبب بروز اختلال در سرعت انتقال اطلاعات در مسیر سیم کشی خطوط تلفن  یا مخابراتی می شوند باعث بروز مشکلاتی می شوند که به ان نویز(خط تلفن) می گویند.

عوامل فیزیکی مانند : نفوذ رطوبت به کابل یا باکس تلفن ,له شدگی کابل,اتصالی خط تلفن با دیگر خطوط,اتصالی با فلزات,فرسوده شدن کابل یا استفاده کردن از کابل غیر استانداردو مناسب

عوامل دیگر مانند القاع کابل برق ,ارتعاشات و حرارت و غیره

عواملی که در بالا ذکر شد می تواند کاربر را به مشکل نویز خط تلفن دچار کند.

استفاده از کابل تلفن مناسب و جلوگیری از نفوظ رطوبت و سیم کشی اصولی و استاندارد می تواند علاوه بر کاهش نویز به نظم و طول عمر ادوات اظافه نمود.
ا فاصله بیشتر از 5 6 کیلومتر تا مرکز مخابراتی معمولا ایجاد نویز خواهد کرد .




  • برق کش
  • ۰
  • ۰

تعویض باکس تلفن

در ساختمانهای که دارای واحد های بالا که بیشتر از 4 خط تلفن دارند به دلیل زیاد بودن خطوط و بهم ریختگی جدا سازی و وصل کردن خطهای دیگر با مشکلاتی از قبیل : قطع شدن خطوط دیگران - ایجاد نویز تلفن-اتصالی به خط تلفن های دیگر یا کابل برق  می شوند

جهت پیشگیری از وقوع چنین پی امدهای باید هنگام ساخت ساختمان باتوجه به معیار تجاری و اداری یا مسکونی بودن واحدها باکس متناسبی برای ان تهیه کرد و نسبت به تعویض باکس تلفن به همراه ترمینال های ان اقدام کرد.
به طور مثال برای واحدهای اداری یا تجاری هر واحد 10 خط تلفن باکس تلفن
برای مسکونی 2 خط تلفن سیم کشی و باکس برای ان پیشبینی شود.
  • ۰
  • ۰

اولین قسمتی که یک تکنسین برای تعمیر خط تلفن به ان مراجعه میکند باکس ورودی خطوط مخابراتی ساختمان می باشد
که ممکن است داخل یا کنار باکس برق یا جای دیگر باشد  
باکس ورودی خط تلفن معمولا شامل ترمینالهای معمولی (پیچ) یا کروز باشد .

ابزار لازم

1- تلفن تست
2- قیچی کروز
3- فاز متر
4- سیم چین
5- ولت متر


روش کار


با استفاده از تلفن تست خط وط تلفن را شناسایی و بعد از جدا سازی ان با ابزار فازمتر یا قیچی کروز
دو سر سیم خط تلفن راچک کرده
در صورت نداشتن مشکل  سپس سیم کشی داخل  ساختمان چک کرده که شامل  باکسه وجعبه تقسیم ها و همینطور باکس تلفن سانترال   داخل پریز تلفنها

خدمات و تعمیر سانترال پاناسونیک

  • برق کش